Hoeveel vet zit er in je lichaam?

Auto immuunziekte huid

Het lichaam is gezond wanneer elke afzonderlijke cel gezond is en wanneer er een evenwicht is in de aanmaak van cellen. De cel is een microscopisch kleine boom, compleet met functie en onderdelen om het lichaam in leven te houden. Men zegt dat het lichaam gezond is wanneer de bouwstenen in voldoende hoeveelheden aanwezig zijn om de moleculen te maken waaruit het lichaam is opgebouwd. De moleculen van het lichaam zijn als de bouwstenen van het lichaam, zonder deze bouwstenen zal het lichaam uit elkaar vallen.

Veel auto immuunziekten zijn het gevolg van verkeerde celbouwstenen, of van het op hol slaan van het lichaam. Tot de bouwstenen van het lichaam behoren eiwitten, vetten en koolhydraten. Met name koolhydraten leveren de calorieën die de cellen nodig hebben om goed te functioneren. Als er een tekort aan deze bouwstenen is, of juist een overvloed, creëert het lichaam een probleem door in de hongermodus te gaan. Wanneer het lichaam calorieën opslaat als vet, krijgen de vetcellen de voorkeur boven de magere cellen. De magere cellen zijn moeilijker te verliezen of te elimineren vanwege de hogere stofwisselingssnelheid die nodig is voor het verbruik. intern, creëert dit een probleem.

Veel mensen hebben een hernieuwde waardering voor voeding naarmate ze ouder worden. Ze beginnen ook te begrijpen hoeveel ze moeten eten om hun lichaam goed te laten functioneren. Begrijpen hoeveel iemand moet eten is gemakkelijk, maar de meeste mensen nemen gewoon niet de tijd om te evalueren wat ze eten.

De eerste behoefte aan voeding als volwassene is het verminderen van de hoeveelheid vet die iemand bij zich draagt. In vetcellen worden toxines opgeslagen, en daarom is het verwijderen van vetcellen essentieel om het risico op hart- en vaatziekten te verminderen. Het feit dat verschillende voedingsmiddelen verschillende hoeveelheden vet bevatten is geen verrassing. Sommige voedingsmiddelen bevatten meer vet dan andere. Een vetrijke maaltijd zal een hoger percentage vet bevatten dan een maaltijd zonder vet. Het is dit vetgehalte dat aangeeft hoeveel vet een individu draagt.

Bij het verminderen van vet is het belangrijk om de calorieën in de voeding te verminderen. Koolhydraten zijn typisch de vetten die mensen verkiezen mee te nemen. De waarheid is dat koolhydraten niet de primaire bron van energie in het lichaam zijn. De celwanden van vetcellen zijn de bron van de energie die het lichaam de hele dag voortstuwt. Vetcellen zijn gewoon op dieet, en in veel gevallen wordt het grootste deel van de dagelijkse calorie-inname toegeschreven aan de vetcellen. Koolhydraten zijn “leeg” en zijn slechts energie voor een kort moment. Het is vet dat de belangrijkste energiebron van het lichaam vormt.

Het is belangrijk dat mensen zich bewust worden van hun calorie-inname. Dit voorkomt te veel of te weinig eten, wat kan leiden tot gewichtstoename of spierverlies. Het is belangrijk om op regelmatige tijdstippen te eten, en beetje bij beetje in de loop van de dag. Dit is de beste methode om het hongergevoel te verminderen, en bijgevolg de opname van lichaamsvet. Het is belangrijk om bij het bereiden van maaltijden rekening te houden met de hoeveelheid voedsel die wordt geconsumeerd. Het metabolisme van de vetcellen is er eigenlijk de oorzaak van dat we koolhydraten of suiker opslaan. Deze worden snel opgebruikt in de bloedbaan en de hersenen en kunnen worden toegeschreven aan de overconsumptie van koolhydraten in de samenleving.

Het is belangrijk dat we het geraamte van het lichaam waarderen. Gezondheid en een lang leven worden niet bereikt door alleen maar een leven te leiden dat vol kracht en vitaliteit zit. Maar het is ook belangrijk dat we ons bewust zijn van de hoeveelheid vet die ieder mens bij zich draagt. Dagelijkse inname van calorieën en lichaamsbeweging zijn essentieel om te weten hoeveel vet er in je lichaam zit, en om een gezond, evenwichtig gewicht te behouden. Dr. Susan Brown, radioloog uit Georgia en auteur van “The Yellow Wall” stelt: “Wat ik heb ontdekt is dat mensen die een inactief leven leiden of ongezonde diëten hebben die hun lichaam opzwellen met vloeibare calorieën die dwars door hun lichaam gaan, een ravage aanrichten in hun bloedsomloop en hun elasticiteit. Uiteindelijk moet hun lichaam het bewijsmateriaal ergens naartoe sturen – en vaak naar de gevoelige delen op de heupen en benen waar de vetophopingen zichtbaar worden.”

Lees meer

Trigger point reset methode

Alternatieve pijnbestrijding zenuwpijn

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *